Årsmøte i NN 2019

Home/Nytt fra NN/Årsmøte i NN 2019

Årsmøte i NN 2019

Årsmøte 2019, Norske Naturfotografer/NN

Norske Naturfotografer/NN har avholdt årsmøte, 21 medlemmer var representert og Olympus Norge sto som vertskap. Etter valget ser styret i foreningen slik ut; Kai Jensen fortsetter som leder, Roger Brendhagen valgt inn som sekretær, Robin Jenssen fortsetter som kasserer, Kim Abel og Pål Hermansen fortsetter som styremedlemmer, Roy Mangersnes og Asle Hjellbrekke fortsetter som vara. I valgkomitéen fortsetter Ingbjørg Fyrileiv Guldvik og Ove Bergersen.

Som nytt medlem kan vi ønske velkommen til Øivind Leren fra Hjelset i Molde, her er lenke til Øivinds hjemmeside.

Vi hadde storfint besøk av Ari-Matti Nikula fra Finnland. Ari-Matti holdt et nært og personlig foredrag som tydelig inspirerte våre medlemmer, Ari-Matti sin visjon var klar;

«what you see is not enough – you have to look deeper, and with emotions.»

Ta en tur innom Ari-Matti Nikula sin Instagram konto for flere inspirerende bilder. Ari-Nikula Instagram

Naturfotograf og filmskaper Arne Nævra fortalte om sin nye tilværelse som stortingsrepresentant, det første NN medlemmet på tinget. Spennende å høre om Arnes nye hverdag, og ikke minst hvilke utfordringer mannen med et stort og varmt dyrehjerte står ovenfor på tinget.

Til sist avsluttet vi med en presentasjon av Annika Johansen fra Olympus Norge om den nye OMD E-M1x, Olympus sitt nye flaggskip for de profesjonelle. Et kamera med utrolig mange spennende funksjoner som flere nok var interessert i å teste ut videre. Olympus arrangerte også en konkurranse med en storflott premie, en TG-5. Vinneren var den som klarte å holde nye OMD E-m1x lengst på frihånd med en 12-100 mm. Iveren etter å teste var stor blant medlemmene. Og den heldige vinneren var Kim Abel, seks sekunder og skarpt 🙂

En stor takk til alle våre medlemmer som kom til årsmøtet, og ikke minst en stor takk til Olympus Norge for flott vertskap med nydelig mat.

Olympus presenterte sitt nye flaggskip, OMD E-M1X

Photo: Ari-Matti Nikula